جشن قهرمانان معمولی

قهرمانان معمولی | قهرمانان تقدیر شدند

نویسنده فاطمه حیدری
عکاس رسانه‌های دیگر

قهرمانان معمولی تجربه تولید آدم هایی که خودشان در مسیر رشد هستند و یکی از نمونه های درخشان الگویی است که به «تولید» و «رشد» همزمان توجه می‌شود. این مسیر اصالت دارد و لازم است برای تداوم آن به این تیم ها اعتماد کرد

به گزارش آژانس عکس مستند سو | SooImages /

آیین تقدیر از عوامل تولید مجموعه مستند "قهرمانان معمولی" روز یکشنه ۸ بهمن ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، امیر مهریزدان رئیس مرکز مستند سوره، جمعی از شخصیت‌های این مجموعه فیلم و اعضاء آژانس مستند سو در تالار سوره حوزه هنری برگزارشد.
در ابتدای این مراسم، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری با اشاره به نقش رسانه در پیشرفت جامعه گفت: کار مهمی که به همت تیم آژانس مستند سو انجام شد، به تصویر کشیدن حرکت مردمی است که در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند و دیده نشده اند. اتفاقات مهم و خوشایندی که بعد از پخش این مجموعه رقم خورد، نشان داد رسانه تاثیر شایانی در بالندگی این مسیر دارد. وی همچنین در خصوص تیم جوان تولید این مجموعه گفت: قهرمانان معمولی تجربه تولید آدم هایی که خودشان در مسیر رشد هستند و یکی از نمونه های درخشان الگویی است که به «تولید» و «رشد» همزمان توجه می‌شود. این مسیر اصالت دارد و لازم است برای تداوم آن به این تیم ها اعتماد کرد. او در پایان اشاره کرد: روایت «قهرمانان معمولی» نیاز جامعه امروز ماست و این سوال را پیش روی ما مطرح کرده است که هرکدام از ما چه طور می توانیم قهرمان معمولی جامعه خود باشیم.
در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره نیز ضمن بیان این نکته که طرح تولید این مجموعه دو سال پیش در سازمان مطرح شد گفت : نتیجه رضایت بخش بود . محصول نهایی هم از استانداردهای فنی و کیفی برخوردار بود و هم نسبت به سایر تولیدات مشابه از سطح بالاتری برخوردار بود و هم اینکه قصه و روایت گیرایی داشت. امیدواریم که شاهد تولید فصل های بعدی کار باشیم و این مسیر مستدام باشد. 
پس از پخش ویدیوهایی از پشت صحنه مجموعه مستند قهرمانان معمولی، در ادامه این مراسم مجتبی حیدری، تهیه کننده و مسئول آژانس مستند سو ضمن تشکر از حوزه هنری و سازمان سینمایی گفت: ما در این مجموعه مستند با قهرمانانی مواجه هستیم با شغل‌های مختلف در حوزه‌های کاری متفاوت اما در یک ویژگی مشترک. آنها یک نقش دارند و آن، رشد جامعه و اطرافیانشان است. مهم است که همه ما یاد بگیریم در هر شغلی که هستیم نقشمان یکی است یا رشد می دهیم یا رشد می کنیم. در آژانس مستند سو  بچه ها یاد می گیرند با همدیگر و در کنار هم رشد کنند و به دیگران کمک کنند. 
وی افزود: در مجموعه سو با نسل جوانی مواجهیم که می داند کجاست و می خواهد چه کار کند. جمع شدن ما حاصل یک اتفاق نیست بلکه نتیجه یک انتخاب است. خانم‌ها در عناوین مختلف، کارگردان، تصویربردار، عکاس، تدوینگر ، نویسنده و پژوهشگر حضور پررنگی در تولید این مجموعه داشتند و این باعث افتخار مجموعه ماست. میدان دادن به جوان‌ها و اعتمادکردن به آنها از اصول کاری آژانس مستند سو است. 
مجتبی حیدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به پروژه خانه که در مناطق مختلف تهران آغاز شده است خاطر نشان کرد که در سال جدید، برای بچه های شهرستان نیز برنامه بسیار منظم، دقیق و جامع «آموزش» و «تولید» خواهیم داشت. تاریخ امروز در تقویم سو ثبت خواهد شد و در تلاشیم که در سالهای آتی در این تاریخ (8 بهمن) جشنواره‌ای برای همه جوانان سراسر کشور برگزار کنیم. همچنین نیت کرده‌ایم که 110 قهرمان در سراسر کشور از دورترین نقاط تا پایتخت را روایت کنیم. 
در پایان مجید احسانی از اساتید آژانس مستند سو بیان کرد: امروز خوشحالم که نتیجه اعتماد کردن به مجموعه سو را می‌بینیم. به خصوص تشکر می‌کنم از خانواده‌های عزیزی که به ما اعتماد کردند تا فرزندانشان در مجموعه سو فعالیت کنند. اعضای آژانس مستند سو با فهمی که در حال کسب کردن و رشد دادن آن هستند، هم زندگی می‌کنند و هم کار می‌سازند. در اصل آنها کار و زندگیشان در یک وحدتی به سر می‌برد. جمله‌ای حکیمانه از اویس قرنی هست که می گوید یک چهره برای خودت درست کن و آن تو را کفایت می‌کند از تمام چهره‌هایی که لازم داری. در واقع اعضای سو، فرآیند زندگی قهرمانان معمولی را روایت می‌کنند و می‌آموزند و پا جا پای آن‌ها می‌گذارند و مسیر را برای بقیه هم هموار می‌کنند. شخصی که اینجا در تمام این مراسم و در تمام این چند سالی که من خدمت دوستانم در سو بودم همیشه فکر و روش واندیشه اش زنده است و همراه ماست مرحوم شیخ علی صفایی حائری است که بچه‌ها با کمک از اندیشه های‌ایشان یاد می‌گیرند، درست فکر کنند درست زندگی کنند و به همان شکلی که زندگی می‌کنند کار بسازند.
در پایان این مراسم از عوامل تولید این مجموعه و نیز بعضی از قهرمانان این مجموعه تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است مجموعه مستند "قهرمانان معمولی" که از شبکه‌های یک، مستند، افق، آموزش امید و نیز شبکه‌های استانی نمایش درآمد، توانست در هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند جایزه بهترین مجموعه مستند را از آن خود کند.
 
 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha