او یک دهه هشتادی است - او یک دهه هشتادی است

او یک دهه هشتادی است

عکس فاطمه عابدینی
متن زهرا محمدزاده

نوجوان و جوان امروز جسارت دارد تا عقایدش را فریاد بزند، کاستی‌ها را ببیند، برای ارزش‌هایش خرج کند و در راستای تغییر قدمی بردارد.
الهه یکی از دختران دهه هشتادی است که در هئیت دخترانه‌ای در منطقه ۲۲ تهران، مسئولیت، انگیزه و نحوه زیستن در کنار جمعی سرشار از تفاوت در عقیده و سلیقه برای رقم زدن آرمانی بزرگ را تمرین می‌کند.
هدف مشترکی که الهه‌‌ نوجوان و جسور را کنار این گروه متفاوت حفظ می‌کند، حُب است. حب است که آتش آرمان او را شعله‌ور می‌کند و او را در مدار عشق قرار می‌دهد و حب است که سبب می‌شود او نوای درونش را بشنود. این مودت او را در کنار دیگرانی که شاید به ظاهر و چشمِ دیده چندان سنخیتی با او ندارند، برای عشق ورزیدن به محبوب، پایدار نگه می‌دارد.
الهه‌ای که محبوبش ،حسین علیه‌السلام، را محبوب و نقطه اتصال همه آدم‌ها با هر نوعی از تفاوت و ناهمگونی می‌داند، می‌خواهد با قدرت و جسارتش صدای دختران و جوانانی باشد که به خاطر ظاهر و پوشش متفاوت خود از دایره و مدار محبان حسین علیه‌السلام دور افتاده و طرد شده‌اند. الهه می‌خواهد راه محبوبش را تمرین کند و با آرمان‌های بزرگ و قدم‌های کوچک مقابل نادرستی برخی تفکرات بایستد.
الهه عابدینی ۱۸ ساله، دانش آموخته طراحی دوخت است. او تصمیم دارد در دانشگاه همین رشته را ادامه دهد. اینجا اتاق کار اوست که بیشتر ساعت‌های روز را اینجا می‌گذراند.

الهه عابدینی ۱۸ ساله، دانش آموخته طراحی دوخت است. او تصمیم دارد در دانشگاه همین رشته را ادامه دهد. اینجا اتاق کار اوست که بیشتر ساعت‌های روز را اینجا می‌گذراند.

او عاشق طرح‌ها و رنگ‌ها است، او می‌گوید: «لباس‌ها بخشی از شخصیت افراد است و می‌توان افکار افراد را از نوع پوششان درک کرد.»

قصه های محرم

قصه های محرم

قصه های محرم

قصه های محرم

الهه محرم امسال تصمیم گرفت به هیأت عزاداری امام حسین (ع)، یک پرچم هدیه دهد. او همه کار‌ها از خرید پارچه تا طراحی، نوشتن و رنگ‌آمیزی آن را خودش انجام داد.

هیأت دختران ریحانه النبی، جایی است که دختران نوجوان و جوان با تفکرات و سلایق متفاوت کنار هم جمع می‌شوند و همه کار‌های آنجا توسط دختران انجام می‌شود. الهه سالهاست در این هیأت حضور دارد.

دانلود آلبوم عکس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha