خانه ای رو به بهشت - خانه ای رو به بهشت

خانه ای رو به بهشت

عکس محدثه مدنی
متن زینب پیوندی

وقت‌هایی که کشتی امید به گل می‌نشیند. آن موقع است که باید گوشه‌ای امن پیدا کنیم تا در سایه آرامشش تکیه بدهیم و گره از دل باز کنیم.

وقت‌هایی هست که جا می‌مانیم پشت درهای بسته، آن موقع است که باید گوشه‌ای امن پیدا کنیم تا در سایه آرامشش تکیه بدهیم و گره از دل باز کنیم. در گوشه‌ای از این شهر هم خانه ای هست که پناه اهالی محل شده؛ خانه شهید شادالویی. ساعت‌هایی که گرمای عصرگاهی پلک‌های کوچه را سنگین می‌کند، درهای این خانه رو به بهشت باز می‌شوند و اهالی محل را دعوت می‌کنند تا مهمان کسی باشند که تنها ماند؛ اما هیچ‌کس را تنها رها نمی‌کند. پسر کوچک خانواده هم سرور شهیدان عالم را الگوی خودش قرارداد تا بالاخره در این راه به ارباب شهیدش پیوست و امروز نامش چراغ روشن یک محله و برکت روضه‌های این خانه است. روضه‌هایی که در نهایت سادگی آغاز شد، از یک پیشنهاد؛ یک پاکت چای و بسته‌ای قند و حالا از آن روز 20 سال می‌گذرد. سال‌هایی که بعضی روزهایش با رنج و ملال گره‌خورده بود؛ حتی در همین روزها که مادر این‌خانه سخت بیمار است و دیگر توان میزبانی از مهمانان امام حسین (ع) را ندارد، این خانواده تکیه‌گاهی محکم برای یکدیگر شدند. خانواده شهید شادالویی شاید خانه کوچکی داشته باشند؛ اما به نام بزرگ حسین (ع) تکیه می‌زنند و عشق را با چای روضه‌اش به جان می‌نشانند. آنها مطمئن‌اند که اعتماد به امام حسین (ع) می‌تواند همه معادلات را بهم بریزد و هر ناممکنی را برایشان ممکن کند.

اینجا خانه قدیمی خانواده شهید  شادالویی است که سالهاست در آن روضه برگزار می‌شود. پسر کوچک خانواده به همراه مادر شهید در این خانه زندگی می کنند و ۲۴ سال پیش پسر و عروس خانواده بانی برگزاری این مراسم شدند.

اینجا خانه قدیمی خانواده شهید شادالویی است که سالهاست در آن روضه برگزار می‌شود. پسر کوچک خانواده به همراه مادر شهید در این خانه زندگی می کنند و ۲۴ سال پیش پسر و عروس خانواده بانی برگزاری این مراسم شدند.

در ایام محرم  خانه کوچک شادالویی همیشه پر از جمعیت است. مهمانان مراسم حتی در راه پله ها هم می نشینند.

در ایام محرم خانه کوچک شادالویی همیشه پر از جمعیت است. مهمانان مراسم حتی در راه پله ها هم می نشینند.

اهل محل با هر سلیقه ای در مراسم ها حضور دارند و همه در برگزاری آن مشارکت می کنند.

اهل محل با هر سلیقه ای در مراسم ها حضور دارند و همه در برگزاری آن مشارکت می کنند.

به رسم هر ساله مراسم گهواره گردانی برای شهادت حضرت علی اصغر (ع) در این مجلس برگزار می شود.

مادر شهید شادالویی مدتی در بستر بیماری است و امسال مراسم روضه بدون حضور او برگزار شده است.

در روز تاسوعا همه خانواده برای پخت نذری در کنار هم جمع می‌شوند و به رسم خانواده شهدا از دسته عزاداری مسجد محله استقبال می کنند.

پوران شادالویی، عروس خانواده سالهاست با همراهی جوانان محل در خانه شان مراسم برگزار می کند. او می گوید:« تا زنده هستم این مراسم را برگزار می کنم.»

پوران شادالویی، عروس خانواده سالهاست با همراهی جوانان محل در خانه شان مراسم برگزار می کند. او می گوید:« تا زنده هستم این مراسم را برگزار می کنم.»

دانلود آلبوم عکس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha