خبر

جشنواره | مجموعه عکس «بدرقه راه» در سوگواره مهرمحرم برگزیده شد

نویسنده رسانه‌های دیگر
عکاس رسانه‌های دیگر

به گزارش آژانس مستند سو آیین اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی و هشتمین مسابقه بین‌المللی «مهر محرم» بامعرفی برترین‌ها با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از عکاسان و اهالی فرهنگ استان و برگزیدگان بخش بین‌الملل از کشور‌های عربستان سعودی، عراق، بحرین، پاکستان و هندوستان برگزار شد.

در این دوره از سوگواره بین‌المللی مهر محرم قریب شش هزار عکس و ویدئو از ایران و ۱۵ کشور جهان ارسال شده بود که پس از داوری ۱۱ نفر در بخش حرفه‌ای فیلم کوتاه و ۱۷ نفر در بخش حرفه‌ای عکس به عنوان برگزیده انتخاب و با حضور مسوولان تجلیل شدند.
عاطفه سادات صفوی، عکاس آژانس مستند سو در بخش عکس با مجموعه عکس «بدرقه راه» توانست رتبه سوم را در سوگواره مهر محرم کسب کند.
 
مجموعه عکس «بدرقه راه» مینا عابدی جوانی دهه هفتادی و ساکن یکی از محله‌های تهران است که توانسته هنر خیاطی و ذوق و علاقه‌اش را به هم پیوند بزند و کسب و کاری راه بیندازد. آنچه او را تا به حال ماندگار کرده و محترم، مردم‌داری و مرام همدلی اوست که به باور خودش میراثی است ارزشمند که از دایی شهیدش به او رسیده. واقعه شهادت او سال‌ها پیش از تولد مینا رخ داده اما در زندگی مینا لحظه لحظه حضور دارد تا آنجا که رشته اتصال او به محبتی عمیق‌تر و ماندگارتر شده است؛ "محبت حسین علیه السلام". مینا به شکرانه این محبت و انس، عهدی بسته است و هر سال تمام هنرش را به کار می‌گیرد و لباسی طراحی می‌کند و به خادمان اربعین سیدالشهدا(ع) هدیه می‌دهد.
 

برای دیدن مجموعه عکس بدرقه راه کلیک کنید.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha