من زنده برگشتم

جشنواره | صدای سوخت بران سیستان و بلوچستان در جشنواره فیلم کوتاه تهران شنیده شد.

نویسنده فاطمه حیدری

«برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم مستند» به فیلم «من زنده برگشتم» به کارگردانی مجتبی حیدری اهدا شد.

فیلم مستند «من زنده برگشتم» به کارگردانی مجتبی حیدری در سی و نهمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کوتاه تهران موفق به کسب جایزه «برگ زرین بهترین کارگردانی مستند» شد.

 این فیلم مستند پیش از این در بخش مسابقه کوتاه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و بخش مسابقه مستندهای کوتاه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند نیز حضور داشته است.

این اثر داستان زندگی مردمان روستایی مرزی در سیستان و بلوچستان است که برای گذران زندگی و معیشت خود به شغل خطرناک «سوخت‌بری» روی آورده‌اند. این فیلم مستند روایتی متفاوت و نفس‌گیر از سفر سوخت‌بران است که از شهرستان سرباز آغاز می‌شود و تا منطقه‌ای در پاکستان ادامه می‌یابد.

در خلاصه داستان «من زنده برگشتم» آمده است: «می‌دونستی اینجا دخترها، فردای عروسیشون سی مثقال طلایی که بابت مهریه گرفتن رو به شوهرشون میدن تا باهاش یه نیسان بخره و بزنه به دل کوه؟ چون اینجا یک شغل دیگه هم وجود داره که خطرناکه ولی درعوض پولش نقده.»

 

 
 

عوامل این مستند عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: مجتبی حیدری، مدیر تولید: حامد زراعت‌کن، تدوین: محمدصادق بکتاشیان، نویسنده: فاطمه حیدری تیزر: مریم کیومرثی، عکاس و تصویربردار: مجتبی حیدری، مجری طرح: آژانس مستند سو و تهیه شده در مرکز مستند سوره.

عکاس خبر : متین قاسمی \ خبرگزاری برنا

 

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha