به تو از دور سلام

نمایشگاه | به تو از دور سلام

نویسنده فاطمه حیدری

در این مجموعه از ۳۰ نقطه در جنوب، شمال، شرق، غرب، مرکز و حاشیه تهران عکاسی شده و در میان تمام طبقات اجتماعی از تجریش تا حلبی‌آباد، قلب‌های سرشار از محبت و ارادت شهید کربلا تصویر شده است.

آژانس عکس مستند سو به مناسبت ایام اربعین حسینی، نمایشگاه عکسی را با عنوان «به تو از دور سلام» برگزار کرد. در این نمایشگاه آثار مجتبی حیدری عکاس مستند با موضوع عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به نمایش درآمده که در دو بخش پیاد‌ه‌روی اربعین طی 7 سال و روضه‌های خانگی در دوران کرونا تهیه شده و در این مجموعه از ۳۰ نقطه در جنوب، شمال، شرق، غرب، مرکز و حاشیه تهران عکاسی شده و در میان تمام طبقات اجتماعی از تجریش تا حلبی‌آباد، قلب‌های سرشار از محبت و ارادت شهید کربلا تصویر شده است.
روایت اربعین؛ آنگونه که هست به مثابه مسئله اصلی عکاس، مجتبی حیدری را ملزم به انتخاب رهیافت تماس بی‌واسطه با عزاداران حسینی و کنار گذاشتن پیش فرض‌ها و بر ساخته‌های ذهنی کرده است. در نتیجه تصاویر مجموعه با آنچه تاکنون از رویداد بزرگ اربعین دیده شده، متمایز و متفاوت است. در سال جاری که شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری راهپیمایی را هم از میان برد، مجتبی حیدری فرصت را غنیمت شمرد تا یک جریان دست‌نخورده و مردمی دیگر را روایت کند. در این مجموعه از ۳۰ نقطه در جنوب، شمال، شرق، غرب، مرکز و حاشیه تهران عکاسی شده و در میان تمام طبقات اجتماعی از تجریش تا حلبی‌آباد، قلب‌های سرشار از محبت و ارادت شهید کربلا تصویر شده است»

در مراسم افتتاحیه حجت‌الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی و مجتبی حیدری عکاس سخنرانی کردندو از میهمانان ویژه از سیستان و بلوچستان نیز تجلیل شد.این نمایشگاه از روز یکشنبه ۱۳ مهرماه سال 1398 تا مهرماه از ساعت ۹ الی ۲۰ در امامزاده صالح برگزار گردید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha