نمایشگاه عکس چالدران

نمایشگاه | چالدران سربلند

نویسنده فاطمه حسین مردی

نمایشگاه «چالدران سربلند» حاصل تلاش‌های عکاسان آژانس سو است که در «دشت چالدران» پیش‌کش نگاه مردم شد.

آژانس عکس مستند سو پس از پژوهش‌های دامنه‌دار و مطالعات میدانی گسترده موفق به شناسایی ظرفیت‌های عظیم و زیبایی‌های کم‌نظیر چالداران شد و بر خود لازم دید تا از طریق بازنمایی و معرفی غنای فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اقتصادی و انسانی این خطه سرافراز تکلیف ملی و رسالت حرفه‌ای خود را ادا کند.
با دعوت «قرارگاه جهادی مرصاد» و «بنیاد علوی» ۲۰ نفر از همکاران آژانس، به مدت یک ماه با هدف روایتِ «چالدران سربلند» در این خطه مستقر و میهمان مردمان شریفش بودند. همکاران ما از این بابت سپاسگزار مردم و دوستان پرتلاش حاضر در این دو مجموعه هستند.
نمایشگاه «چالدران سربلند» حاصل تلاش‌های عکاسان آژانس سو است که در بهار 1399 در «دشت چالدران» پیش‌کش نگاه مردم شد. انتخاب این مکان برای عرضه آثار، ادای دینی ناچیز بود به ۲۷ هزار شهید دشت چالدران که فراتر از مرزهای تشیع و جهان اسلام، برگردن تاریخ و بشریت حق دارند و خون مطهرشان ریشه‌های خصائل مهم انسانی چون غیرت، عدالت و آزادی را آبیاری کرده است. امید است که دشت چالدران و این خاک سرخ جایگاه واقعی خود را بیابد و مثل گذشته پر افتخارش، الهام بخش تلاش و کوشش برای تحقق ارزش‌های انسانی باشد.
ما اعتقاد راسخ داریم که چالدران هرگز یک منطقه محروم نیست و «محرومیت» تعریفی ندارد جز عجز مدیران در شناخت استعدادهای مردم و منطقه و زمینه‌سازی برای شکوفایی ظرفیت‌ها و ناتوانی ساختارهای معیوب از توزیع عادلانه ثروت. صرفا در نتیجه استمرار حیات همین عوامل است که جاماندگی چالدران از پیشرفت رقم خورده و فاصله‌اش روز به روز با حداقل‌های زندگی در کشور بیشتر شده.
آژانس عکس سو امید قاطع دارد که بازنمایی ظرفیت‌های چالدران و ارائه روایت صحیح از این سرزمین به صورت مستمر، منجر به تغییرات سریع و جدی در محیط پیرامون و پیدایش نقطه عطف در نمودار پیشرفت چالدارن شود.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha